Wednesday, September 29, 2010

How To Instal A Boat Centre Console

Hidden talents: Filippo Belletti

The idea of \u200b\u200bthis interview (and those that follow, I hope) is in contrast to those Cyberluke , in a sense: he has professionisti del settore, figure importanti e in qualche modo conosciute nel loro ambito; "gente che ha studiato", come direbbe mia mamma. A me invece, sarà anche perché mi sento un po' parte della categoria, piace presentare l'altro lato della creatività: quello dei professionisti che non hanno frequentato scuole di grafica o corsi internazionali di fotografia, che quasi nessuno conosce, che non hanno in curriculum vent'anni nel mestiere, che hanno studiato tutt'altro nella vita. Ma che, per qualche oscuro motivo (vocazione? testardaggine? intuizione? genio? fortuna?), sono bravi a fare quello che fanno.

Filippo Belletti è laureato in ingegneria, coltiva da anni la passione fotografica per soggetti fuori dall'ordinario: vecchi edifici abbandonati, rovine post-industriali, geometrici palazzi in vetro e cemento, coloratissimi graffiti e street-art. Ha da poco abbandonato definitivamente il suo vecchio lavoro (project manager di software aziendali) per dedicarsi completamente allo scatto.

La prima domanda è forse la più ovvia: come fa un ingegnere ad essere appassionato di fotografia?
Beh, è difficile trovare un ingegnere che non possieda almeno una reflex… Scherzi a parte, per il tipo di fotografia che mi caratterizza, più che passione la chiamerei “propensione”, capacità di vedere e catturare una immagine dove non tutti direbbero “toh, there is a photograph. "
Until recently, taking pictures was a passion and now, over 30 years, you're turning into a profession ...
We live in a society where brain death behind a desk passes for normal. I think it is right to rebel against this deception, and try at least once in life to realize a dream. The challenge (or bad luck if you prefer) is to enter a photographic market inflated by several factors: micro-stock agencies, millions of amateur photographers who post anything on their phone is able to capture thinking is a work of art, contest without prizes whose sole purpose is take pictures for free. Scope for action are very few, quality and creativity are necessary but not sufficient conditions to succeed.

The architectural photography, best of ruined buildings, it's your favorite subject. Why?
The architectural photography is the "negative" of my character: rigor, geometry, possibly black and white. In short, are a bit 'square ... The attraction of the ruins instead stems from a personal form of "uneasiness" toward modern values: profit, ostentation, indifference. These are things that do not belong to me. So I go in search of what is no more, di quei luoghi del passato che hanno una sacco di cose da raccontare, e che cerco di trasformare in luoghi affascinanti e misteriosi.

E la fotografia street art?
Per alcuni anni ho studiato la cultura hip-hop, in particolare in Italia e Germania, documentando “pezzi” e interventi attraverso la fotografia. Mi affascina molto il lato estetico della street art, in grado di modificare i luoghi degradati e le periferie delle grandi metropoli. Da qui la scoperta delle fabbriche che mi hanno portato alla fotografia architettonica. Ancora oggi frequento writers o ex-graffitari, ma con questo tipo di fotografia mi sono fermato.

Molti tuoi scatti sono stati fatti all'estero: ci fai qualche esempio? And we know that you have a particular fondness for Berlin ...
East Germany is the result of abandonment. A trip to Saxony (Leipzig, Zwickau, Chemnitz) and Brandenburg (Dessau, Potsdam) means into a world of at least 30 years old, where, walking to shops and homes, it is not difficult to find pictures of Honecker and flags of the former DDR. Here, institutions and factories are just a few years have started major works to upgrade (see pole brick Zeitz and the car in Zwickau). Berlin instead is the most beautiful European capital, not from a tourist point of view but a cultural, social, architectural ... unfortunately my wife you do not want to download!

prefer a shot long studied and well done already in the car, or you rely more on post-production?
Absolutely the first model. Labour at 90% with tripod and remote shutter release, a photo studio and trying to imagine a positive result (color, color changes, size ...). To give an idea of \u200b\u200bthe subject of research, study, preparation and execution, also used by an average of 30 to 60 minutes per unit.

Do you have references, the "masters"? Other photographers, artists, architects or maybe?
Well, I am Emilia, and how this fanatic of three illustri conterranei: Franco Fontana, Luigi Ghirri, Olivo Barbieri. Non cito Gabriele Basilico, mi sembra ovvio.

Domanda a bruciapelo: foto digitali da guardare sulla TV FullHD, o foto stampate da sfogliare sull'album?
Se vi piace uno scatto, stampatelo in un formato dignitoso (minimo 30x20). Con una stampa di buona qualità, non tornerete più indietro. Da buon ingegnere: una fotografia vive di luce riflessa, non di luce trasmessa

Tu hai vissuto senz'altro anche l'era pre-digitale, quando scattare foto, svilupparle e venderle era un mestiere per pochi. Oggi tra fotocamere compatte, cellulari, Photoshop e Flickr sembrano tutti in grado di essere bravi fotografi: dove sta the line between amateurism and professionalism?
The border is there but not seen. Personally I find a professional who, in addition to devoting heart and soul to this sport, he found his own style, his way of doing photography. Maybe not let nobody buys, style, however, has its own identity. By comparison with the music, is the difference between the player and those who cover up their own music.

What will your next project?
I have two projects in the pipeline. One is called "Night Secrets Verona," in progress, where I go from the world welcomed the abandonment and do something for my city. In practice, a collection of special night views of Verona (the challenge is to recognize all the places, and no one can ...). The second (if confirmed) will cover the former General Stores in Verona.

to abandon the traditional "job" to face the world of freelancing in Italy, nowadays, among other things is a good dose of courage. Do you have any advice to give to those who are planning to follow in your footsteps?
Andy Warhol said: "You have more power when it is silent, because as people start to doubt yourself." The responses do not kill more of the waste, do not be slow on this.

0 comments:

Post a Comment