
For those who have stayed there carry the words of Mike P. , senior creative manager who worked on the redesign:
We separate the four components of brand colors, shapes, text, and the siren who represents us. After hundreds of sketches, we realized that the best proposal was the most simple. We have removed the words from the logo, making only green, and taken his ring off the siren. For forty years he represented our coffee, but today she is the star. The details came later: the logo had been the previous two decades, and it showed the signs. We have improved the composition with lines spaced more precise and softer and a sign, we have also improved the siren itself, soften hair and adding details on his face.

Personalmente – anche se mi mancherà molto il tono cioccolata del vecchio logo con la scritta "Starbucks Coffee", un colore decisamente più caldo e accogliente del solo verde – approvo la scelta: negli USA ancor più che qui in Italia, Starbucks è senz'altro uno di quei brand con visibilità tale da poter rinunciare, nel logo, alla componente scritta per premiare solo quella iconografica; non dimentichiamo che Starbucks è diffuso in oltre 50 stati del mondo e la sua pagina su Facebook, tanto per dire, nel ranking di visite mondiali è seconda solo a Coca Cola.
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